
Het Ezelpaleis & SAB Media
Logo, huisstijl, website én SEO voor een bijzonder initiatief
Sommige samenwerkingen ontstaan heel natuurlijk – zoals die met Marlhene van Het Ezelpaleis. Voor het magazine Ezellogica raakte ik in gesprek met haar over haar unieke locatie en missie. Dat resulteerde in een prachtig artikel, maar het bleef niet bij één ontmoeting. Toen Marlhene besloot haar dromen serieuzer vorm te geven in de vorm van een stichting, wist ze meteen bij wie ze moest zijn voor de volgende stap: een website die echt bij haar initiatief past.
Van verhaal naar visuele identiteit
Het Ezelpaleis had nog geen logo, huisstijl of duidelijke structuur voor de website. In een uitgebreide intake gingen we samen terug naar de kern:
Wie is Het Ezelpaleis? Wat wil het uitdragen? En wie wil het bereiken?
Vanuit dit fundament ontwikkelden we een complete branding:
- Een warm, herkenbaar logo dat past bij het speelse én professionele karakter van de stichting.
- Een huisstijl met kleuren, typografie en sfeer die bij de doelgroep past.
- Een indeling voor de website die intuïtief werkt en de bezoeker meeneemt in het verhaal.
Samen kwamen we tot een ontwerp dat aansloot bij de identiteit van Het Ezelpaleis.

Een website die raakt én werkt

Na het vaststellen van de visuele identiteit, gingen we aan de slag met het design en de technische opbouw van de website. Alles is ontworpen met oog voor de doelgroep, gebruiksvriendelijkheid én uitstraling.
Ik schreef de websiteteksten, dacht mee over de structuur en zorgde voor een warme, toegankelijke tone of voice.
“Vanaf het eerste contact hadden we een goed gevoel bij SAB Media. De samenwerking verliep soepel en open, met duidelijke communicatie en veel ruimte voor meedenken. We hebben een website laten maken en zijn ontzettend blij met het prachtige eindresultaat.”
Vindbaar zijn in Google
Een mooie website is pas het begin. Daarom volgde een volgend traject: de vindbaarheid verbeteren. We voerden een zoekwoordenonderzoek uit en gingen aan de slag met:
- SEO-optimalisatie van bestaande pagina’s
- Het toevoegen van relevante blogpagina’s
- Resultaatgerichte aanpassingen om het verkeer te vergroten
Het resultaat? De website scoort beter in Google en trekt meer bezoekers die op zoek zijn naar precies wat Het Ezelpaleis biedt.
Een samenwerking met impact
Het Ezelpaleis is een prachtig voorbeeld van hoe je met een sterke basis – merk, website en content – een initiatief echt kunt laten groeien. Of je nu een stichting bent, een hippisch bedrijf runt of als zzp’er werkt: ik help je graag bij het vormgeven van jouw verhaal.
Niet even snel en eenmalig, maar als vaste partner bij wie je voor alles rondom marketing terecht kunt.
